Què fan un neuròleg, un arquitecte, i dos docents parlant 
d'educació? Doncs diuen coses molt interessants. A les Jornades 
d'Innovació Col·laborativa de la UMH on vam assitir a finals de juny, 
els van fer coincidir a una taula rodona. Penseu que l'arquitectura que 
ens envolta influeix en l'aprenentatge o en la nostra qualitat de vida 
en general? Salvador Martínez, neuròleg i professor, n'està convençut. 
De fet ens parlava d'unes reunions on ell mateix assistirà a Harvard on 
arquitectes i sanitaris treballen conjuntament per millorar la manera 
com estan construïdes les ciutats. Fermín González, va criticar la poca 
comunicació que hi ha entre les persones que dissenyen els centres 
educatius (escoles, instituts o universitats) i els usuaris finals i les
 seues necessitats. A més a més, ens va mostrar una escola on l'alumnat,
 les famílies i el claustre havia pogut participar de la reforma de 
l'edifici. Un altre punt de vista interessantíssim va ser el d'Amelia 
Granda, que ens va fer vislumbrar com s'està experimentant amb les aules
 del futur, la Future Classroom Lab (quina estructura tenen, quina 
connectivitat i -sobretot- quina flexibilitat d'espais a l'hora de 
treballar). Finalment, Fernando Sansaloni va explicar com el seu 
institut (el Cotes Baixes, d'Alcoi) havia posat en marxa un projecte 
d'experimentació i innovació educativa amb l'esforç de tota la comunitat
 educativa.
Van ser unes jornades molt inspiradores i, si 
teniu curiositat, ací teniu l'enllaç al vídeo d'aquesta taula redona. Us
 el recomanem!


No hay comentarios:
Publicar un comentario