Què fan un neuròleg, un arquitecte, i dos docents parlant
d'educació? Doncs diuen coses molt interessants. A les Jornades
d'Innovació Col·laborativa de la UMH on vam assitir a finals de juny,
els van fer coincidir a una taula rodona. Penseu que l'arquitectura que
ens envolta influeix en l'aprenentatge o en la nostra qualitat de vida
en general? Salvador Martínez, neuròleg i professor, n'està convençut.
De fet ens parlava d'unes reunions on ell mateix assistirà a Harvard on
arquitectes i sanitaris treballen conjuntament per millorar la manera
com estan construïdes les ciutats. Fermín González, va criticar la poca
comunicació que hi ha entre les persones que dissenyen els centres
educatius (escoles, instituts o universitats) i els usuaris finals i les
seues necessitats. A més a més, ens va mostrar una escola on l'alumnat,
les famílies i el claustre havia pogut participar de la reforma de
l'edifici. Un altre punt de vista interessantíssim va ser el d'Amelia
Granda, que ens va fer vislumbrar com s'està experimentant amb les aules
del futur, la Future Classroom Lab (quina estructura tenen, quina
connectivitat i -sobretot- quina flexibilitat d'espais a l'hora de
treballar). Finalment, Fernando Sansaloni va explicar com el seu
institut (el Cotes Baixes, d'Alcoi) havia posat en marxa un projecte
d'experimentació i innovació educativa amb l'esforç de tota la comunitat
educativa.
Van ser unes jornades molt inspiradores i, si
teniu curiositat, ací teniu l'enllaç al vídeo d'aquesta taula redona. Us
el recomanem!
No hay comentarios:
Publicar un comentario